Service

Vi udfører alle former for service/interval eftersyn (efter servicebog/skema), smøring/olieskift, klargøring til syn, forsikringsskader, pladearbejde, rustarbejde, skift af: motor, gearkasse, kobling, udstødning, dæk, bremser (egen bremseprøvestand), påfyldning af drivmiddel på klimaanlæg (air-con) etc.

Ring og  bestil tid for service. Ring: 62 28 14 08

engine-oil-change

Hvor ofte?
Intervallet for serviceeftersyn kan variere helt nede fra 5.000 og op til 50.000 km., men mest almindeligt vil være et sted mellem 10.000 og 30.000 km. Køres der mindre end det specificerede km-interval, træder et års-interval i kraft, som er hvert eller hvert andet år.

Typer af serviceeftersyn
Der findes som udgangspunkt tre typer af serviceeftersyn, du kan vælge mellem: Der findes som udgangspunkt tre slags serviceeftersyn

  • Olieservice er det grundlæggende eftersyn, som indeholder udskiftning af olie og –filter. Sommetider omfatter det også kontrol af bremse- og kølevæske, smøring af døre samt kontrol og justering af lys og dæktryk.
  • Lille eftersyn omhandler også olie/filterskift. Derudover vil det typisk indeholde kontrol af visker, lys, lygter og instrumenter, smøring af døre og klapper, kontrol og justering af dæktryk samt vurdering af dækmønster/slitage, kontrol af styretøj og undervognskomponenter, kontrol af udstødningssystem, visuel kontrol af bremser og sidst en prøvekørsel, hvor bilen generelt kontrolleres og vurderes.
  • Stort eftersyn er som regel meget lig det lille eftersyn, men med den forskel at bremser adskilles, renses og smøres ligesom gear-/bagtøjsolier samt brændstof- og pollenfilter udskiftes. I sjældne tilfælde justeres også ventiler.

Du kan frit vælge værksted uden at miste fabriksgarantien
Som udgangspunkt har du frit værkstedsvalg uden at du mister fabriksgarantien på din bil. Der er dog i visse situationer, at du skal være opmærksom. Det gælder hvis:

  • bilreparationen er helt eller delvist dækket af en reklamationsret eller garanti. Så skal reparationen udføres på sælgers værksted.
  • bilreparationen er dækket af en fabriksgaranti, skal den udføres på et af importørens mærkeværksteder. Det er afgørende, at du overholder de krav bilimportøren har til serviceringer. Hvis dette ikke er muligt (fx hvis bilen går i stykker i den anden ende af landet), er det vigtigt, at du aftaler med sælgeren, hvordan du skal forholde dig inden reparationen foretages.
  • der er tegnet en serviceaftale. Her skal du kontakte det/de værksteder, som er tilknyttet aftalen. Det skal fremgå af aftalen hvilke reparationer som er omfattet. Generelt omfatter en serviceaftale alle omkostninger til fastsatte serviceeftersyn samt sikkerhedsrelaterede reparationer.

Hvis reparationen ikke er dækket af garanti eller reklamationsret, er der ikke noget i vejen for at lade os servicere din bil – uden at dette går ud over fabriksgarantien på din bil.

Vores mekanikere bliver løbende uddannet inden for den nyeste udvikling i fejlfinding/diagnostik, gængse fejl på bilmærker, auto-elektro mv.